Warning: Undefined array key "com" in /home/brettimu/public_html/common/inc_forum8.php on line 4085
Forum forside - Etterlys kortspill
| Julwes 07.08.2012 Skriv svar | Hva heter dette spillet?!! Jeg lærte nettop et nytt kortspill av noen jeg kjenner som lærte det når han gikk i speideren for 30+ år siden. Det spilles visst oprinnelig med en egen kortstokk og jeg kunne tenke meg å få tak i en slik. Så jeg trenger å vite hva det heter. Reglene er som følger: Man fordeler hele kortstokken (best å spille med tre-fire spillere. Sikkert fler hvis man har kortstokken) Den som begynner legger ned et tall i et symbol. De andre spillerene kan nå bygge på, oppover eller nedover, fra dette utgangspunktet, i samme symbol. Man kan låse opp andre symbol ved å legge ned det samme tallet man begynte med. Si den som begynner legger ned kløver 5, da kan de andre spillerne legge på kløver 4 eller 3 eller en femmer i hvilket som helst symbol. Det er et strategispill. Man får andre i pass ved å vente med å legge noen kort. F. eks hvis kløver 5 er startkortet og du har en kløver fire, kan ingen legge sine lave kløverkort før du har lagt ditt. Litt som en kabal kanskje Poenget er å bli kvitt alle kortene først (sorry for den dårlige forklaringen. Jeg er ingen stor kortspilller :p) |
| Tarjei 08.10.2021 Skriv svar | Re: Hva heter dette spillet?!! Besteforeldrene mine lærte meg det og de kalte det bare speidern og de hadde de spesifikke kortene. |
| Signe 22.02.2022 Skriv svar | Re: Hva heter dette spillet?!! Hei. Tror du mener Speiderpatruljene. Kan opplyse at det nå er mulig å kjøpe disse kortene. Du finner info på facebook om du søker på: Me som spele Speiderpatruljene. Mvh Signe Retro Kortspill |
| Signe 22.02.2022 Skriv svar | Re: Hva heter dette spillet?!! Kortene heter Speiderpatruljene, og jeg har satt de i produksjon i 2021. Du finne info på facebook i gruppa: Me som spele Speiderpatruljene Mvh Signe Retro Kortspill |
Andre forslag

Sol og regn
2 spillere
Lur en venn med dette tullespillet
Lur en venn med dette tullespillet
Fatal error: Uncaught mysqli_sql_exception: MySQL server has gone away in /home/brettimu/public_html/common/inc_common.php:103 Stack trace: #0 /home/brettimu/public_html/common/inc_common.php(103): mysqli_stmt_execute(Object(mysqli_stmt)) #1 /home/brettimu/public_html/common/inc_forum8.php(3881): doSqlStatement(Object(mysqli), 'select\ni1.id as...', '') #2 /home/brettimu/public_html/common/inc_forum8.php(3752): visForumInnhold(-2) #3 /home/brettimu/public_html/kortspill/index.php(544): visForum() #4 {main} thrown in /home/brettimu/public_html/common/inc_common.php on line 103








