Deprecated: strlen(): Passing null to parameter #1 ($string) of type string is deprecated in /home/brettimu/public_html/common/inc_forum8.php on line 4085
Svar på innlegg
Du svarer på følgende innlegg:Mukke-rakker
Spilte med farmoren min et spill som hun kalte mukke-rakker. Finner ikke noe om det så regner med at det kanskje har et annet navn også.
Jeg husker følgende:
- Det spilles med trumf som trekkes først og legges i bunn
- Man tar inn stikk og legger det i en bunke foran seg på bordet.
-Tror stikk har noe å gjøre med summer, dvs. at hvis det ligger en 4 og en 2 på bordet kan du ta inn disse ved å ha en 6er på hånda, 4,2 og 6 leggges da på bunken. Hvis man ikke kan så legger man bare ut en kort.
- Mener å huske at noe skjer når man "tømmer" bordet helt for kort
- Vet at det fantes en måte å stjele den andres bunke (kalt "mukke")
- Vet at det fantes en måte å "låse" mukken på, det ringer en bjelle på konge, men kan også være en annen låsemekanisme sånn at den var trygg for stjeling.
Noen som kjenner igjen et sånt type spill?
Send gjerne en e-post til brettspill1000 krøllalfa yahoo.no om du lurer på noe
Personvernerklering Lik oss på Facebook App for Android
KortRegler.no er en del av Spillby.com

