Re: lov å trumfe?

Brukernavn: Passord: Husk meg
Warning: Undefined array key "com" in /home/brettimu/public_html/common/inc_forum8.php on line 4041
Glemt passordet? Registrer deg

Warning: Undefined array key "com" in /home/brettimu/public_html/common/inc_forum8.php on line 4085



Forum forside -

Christian
28.12.2017
Skriv svar
Warning: Undefined variable $bilde in /home/brettimu/public_html/common/inc_forum8.php on line 3435

Deprecated: strlen(): Passing null to parameter #1 ($string) of type string is deprecated in /home/brettimu/public_html/common/inc_forum8.php on line 3435
Re: lov å trumfe?

Jeg lærte det sånn at du alltid kan velge å bruke trumf. Prøvde å Google etter regler nå, og fant Mattis-regler på flere andre nettsider også. Og jeg finner ikke at noen av dem har sånn begrensning på bruk av trumf som du nevner. Sitter også her med boka Vi spiller kort og legger kabal. Der er det dårlig forklart om man alltid kan legge trumf. Teksten der kan egentlig tolkes som begge deler. Men det ser altså ut til at det er mest vanlig at man alltid kan legge trumf.

Ellers er det ikke alltid noe fasitsvar når det gjelder kortspill. Det finnes varianter av det meste, og folk spiller på ulike måter.

Spillforslag


Spar Trumf
4 spillere
Lagspill der spar alltid er trumf.
4.6


Andre forumtråder

EmneStartet avSiste innlegg
mattis jørgen
13.04.2006
Christian
14.04.2006

Annonse:




(C) Christian Berge
Send gjerne en e-post til brettspill1000 krøllalfa yahoo.no om du lurer på noe
Personvernerklering Lik oss på Facebook App for Android
KortRegler.no er en del av Spillby.com
KortRegler.no   KortRegler.no
Takk for at du svarer i våre avstemminger. Svaret ditt vil lagres, og kan bli brukt i diverse statistikk og analyser. Legg merke til at dersom du ikke er logget inn, kan andre som bruker samme datamaskin se hva du har svart. Du kan slette svaret ditt ved å trykke "Vet ikke".