Warning: Undefined array key "com" in /home/brettimu/public_html/common/inc_forum8.php on line 4085
Forum forside - Etterlys kortspill
| Julwes 07.08.2012 Skriv svar | Hva heter dette spillet?!! Jeg lærte nettop et nytt kortspill av noen jeg kjenner som lærte det når han gikk i speideren for 30+ år siden. Det spilles visst oprinnelig med en egen kortstokk og jeg kunne tenke meg å få tak i en slik. Så jeg trenger å vite hva det heter. Reglene er som følger: Man fordeler hele kortstokken (best å spille med tre-fire spillere. Sikkert fler hvis man har kortstokken) Den som begynner legger ned et tall i et symbol. De andre spillerene kan nå bygge på, oppover eller nedover, fra dette utgangspunktet, i samme symbol. Man kan låse opp andre symbol ved å legge ned det samme tallet man begynte med. Si den som begynner legger ned kløver 5, da kan de andre spillerne legge på kløver 4 eller 3 eller en femmer i hvilket som helst symbol. Det er et strategispill. Man får andre i pass ved å vente med å legge noen kort. F. eks hvis kløver 5 er startkortet og du har en kløver fire, kan ingen legge sine lave kløverkort før du har lagt ditt. Litt som en kabal kanskje Poenget er å bli kvitt alle kortene først (sorry for den dårlige forklaringen. Jeg er ingen stor kortspilller :p) |
| Tarjei 08.10.2021 Skriv svar | Re: Hva heter dette spillet?!! Besteforeldrene mine lærte meg det og de kalte det bare speidern og de hadde de spesifikke kortene. |
| Signe 22.02.2022 Skriv svar | Re: Hva heter dette spillet?!! Hei. Tror du mener Speiderpatruljene. Kan opplyse at det nå er mulig å kjøpe disse kortene. Du finner info på facebook om du søker på: Me som spele Speiderpatruljene. Mvh Signe Retro Kortspill |
| Signe 22.02.2022 Skriv svar | Re: Hva heter dette spillet?!! Kortene heter Speiderpatruljene, og jeg har satt de i produksjon i 2021. Du finne info på facebook i gruppa: Me som spele Speiderpatruljene Mvh Signe Retro Kortspill |
Andre forslag
Sprøyt(e)
Deprecated: strlen(): Passing null to parameter #1 ($string) of type string is deprecated in /home/brettimu/public_html/common/inc_forum8.php on line 4447
Enkelt stikkspill med kortbytte først.
4.4


Andre forumtråder
| Emne | Startet av | Siste innlegg |
|---|---|---|
| Kong | Terje 10.11.2003 | Terje 10.11.2003 |
| Gin Rummy | sos 01.01.2004 | christian 01.01.2004 |
| Amerikaner i Amerikaner | christian 25.03.2004 | Chris 12.04.2004 |
| Gammel jomfru | Kjetil 09.04.2004 | tysone 18.04.2004 |
| hund | bjrnar 31.05.2004 | Christian 01.06.2004 |
Annonse:
Send gjerne en e-post til brettspill1000 krøllalfa yahoo.no om du lurer på noe
Personvernerklering Lik oss på Facebook App for Android
KortRegler.no er en del av Spillby.com








